1:a Mars- Välkommen våren!

Japp, äntligen är det vår ( enligt almanackan ), låter utmärkt i mina öron.
Enligt dagens väder var det som en blandning mellan höst/vår/vinter & sommar eller något mittemellan.
Regn,blåst,sol,kallt,hagel,snöblandat regn!?..Vår i luften men ändå inte.

Kanske var det skottdagen som rörde till det igår?  Är det vår eller är det vinter? 
Jorden är förvirrad, minst sagt!...
Jag vet inte jag men en sak vet jag och det är att jag inte hann blogga något igår och inte tidigare idag.
Anledningen till detta är helt enkelt den att jag tillsammans med min finfina HildaPilda har tittat på film efter film de senaste dygnet.
Både jag och Hilda är rediga "filmfantaster" som lugnt bara kan ligga i sängen och drömma oss bort i filmernas värld,timme ut och timme in..
Tillsammans med massa onyttigheter såklart, Underbart! =)

Det började med "World Trade Center" som Hilda hade med sig.
Har alltid velat se den men ändå inte...
Hann inte se hela med en gång för klockan nio började "Cinderella man".
Långa filmer, såg klart "WTC" efter Cinderella man. Så hemsk,så hemsk..

image315      image316



Varken "World Trade Center" eller "Cinderella man" är väl inte några direkta lyckofilmer  ( dock bra! )...
Så vi var tvugna att "lugna" ner oss med té och lite sittande framför datorn  innan vi "kunde" somna, runt halv 3,3

Vaknade väl mellan halv 11,11 idag.
Käkade frukost och fortsatte vårt filmaraton med "kultrullen"
(vet inte om man kan kalla den för det men?..)
"Fanny & Alexander" den var väl som alla Bergman filmer väldigt speciell och något dyster,aningen för lång också ( 3 h ) men ändå sevärd, en svensk film man bör ha sett antar jag!?...=P
            
image317


Så vid klockan tre när vi sett klart den låg vi där som två hopplösa pösmunkar iklädda pyjamas, kände oss som två tragiska varelser utan liv som slösat upp en hel (halv) dag med att kolla på en ganska så seg film med  sängkläder,godisskålar,chips,glas,kläder och kroppsdelar (vi i olika filmställningar så att säga) huller som buller  runt oss i mitt lilla varma rum.. Tragiska varelser, oh ja....*suck* Men ack så skönt...

Men vi tog tag i våra liv , "ryckte upp" oss, fikade och fick på oss lite andra kläder och ja Hör och Häpna vi tog oss ända till Läckeby Livs ( ligger ca 150 m. från mitt hus )
Bajsväder men ändå skönt med lite luft, åh årets nya "Solero" plus två godisbitar var fick vi med oss hem minsann.
Glassarna åkte in i frysen och vi "Hör och Häpna en gång till", åkte ner i sängen, once again..

Denna gången fick den lite mer uppiggande "Wedding Craschers" underhålla oss de närmsta 2 h.
En glass,några salta pinnar,lite vatten och några pizzaslize senare stod en bil utanför vår biluppfart och väntade, Hildas moder.
 Åh så *vips* var vårat intensiva "Filmmaraton" över för den här gången..(Lär bli fler!?..=) 
 
         image314 "Underbar film! =P "


Sådan underbart slapp dag, så underbart att slappa tillsammans med filmer och Underbara Hilda.
(som inte är lika underbar när hon kittlar mig tills min läpp far upp på näsan och min mage blir röd av allt kittlande- men som ni ser så är det bara en parantes- en lite rolig parantes om man tänker tillbaka men Inte under tiden, Usch för att bli kittlad, jag framkallar skratt & skrikljud som jag inte visste att jag kunde framkalla!...;D )

Haha, iallafall- Tack för det här myysiga filmdygnet med dig Hilda- You´re the best! ♥ ^^,

Jeez vad jag är Trött och Slö- sjukt när man inte har gjort ett skit- men så är det väl- kroppen har väl inte riktigt vaknat upp för dagen en kanske- går fortfarande på lågvarv så att säga?!..;)

Jag vet inte riktigt, men en sak vet jag och det är att: *trumvivel*.......
Den sista deltävlingen ur Melodifestivalen 2008 går av stapeln om mindre än 15 minuter!!

Wawawa: Vad säger ni people? Är ni spända? Är ni förväntansfulla där hemma i stugorna?..

Är Inte spänningen oliiiiiiiidlig?!?  Vilka ska vinna, Vilka ska försvinna?!..

Haha, själv hittar jag inte spänningen riktigt då va, inte tillräckligt insatt eller svennenördig känner mig bara lite förväntansfull över vad Kristian Luuk och Björn Gustavsson ska slänga ur sig för roligheter ikväll! ;)
 
       Ha en nice lördagskväll People! *Smack* ♥

image306

Kommentarer
Postat av: eemilie

Hoppas du haft en jättemysig dag! Puss puss

2008-03-01 @ 21:17:41
URL: http://eemilies.blogg.se
Postat av: Madeleine

Nice life!

2008-03-01 @ 23:42:06
URL: http://.storalollipoppan.blogg.se
Postat av: sanna

Önskar att det var vår nu, här har det regnar hela dagen..:(

2008-03-01 @ 23:56:23
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: hilda

hhaha luuugnt att vi gör om det!:D

2008-03-02 @ 00:20:56
URL: http://cangemark.blogg.se
Postat av: Madeleine

Jag tycker verkligen det låter riktigt skönt. Som småbarnsmamma har man lite svårt att få till så härligt många filmer på ett dygn. Får vara glad om man lyckas se en ;-). Kram kram

2008-03-02 @ 10:27:39
URL: http://storalollipoppan.blogg.se
Postat av: Sanna

svar: Ja, vi får hoppas att våren kommer snart :)
Ha en fin dag.

2008-03-02 @ 10:29:59
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: LISA

Haha, härligt!!!

2008-03-02 @ 10:37:22
URL: http://lisaplace.tjejsajten.se
Postat av: Karin

japp det var sant:)

2008-03-02 @ 11:44:38
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: HELENASCITY

detsamma =)

2008-03-02 @ 12:18:57
URL: http://metrobloggen.se/HELENASCITY

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se