Monday-The end is near...

Ja shit, det är först nu man börjar fatta att det Inte är lång tid kvar av 9:an.
Nian som har gått så sjukt fort. Hade våran sista musiklektion idag, sista någonsin!...
Blev nästan lite vemodig när jag insåg att nästan allt vi gör nu i klassen kan vara sista gången...

Fick iallafall veta att jag får MVG i musik  idag och det känns ju Väldigt kul!
Känns faktiskt roligare att kunna "skryta" med ett MVG i musik än i t.ex matte el. fysik tycker jag.



Dagen flöt på bra, hade mina fina nya korallfärgades jeans från Monki på mig.
Kanske dags för en "dagens outfit", var länge sedan nu.
Skulle vara roligt om jag började med det lite mer regelbundet....

Vill ju visa det jag köpte i lördags och söndags i Stockholm.
Ja för jäklar vad mycket springande på stan det blev.
6 h på lördagen inne på Drottninggatan, Gamla stan osv och sedan några timmar igår i Solna C.
Fick en hel del shoppat! Om vi var trötta i benen?
Oh Ja -men det var ingenting emot vandringen i torsdags/fredags
- jag menar, man får aldrig ont nog för shopping!..

Är mycket nöjd med helgen men en helg går ju tyvärr fort.
Det är så mycket man vill hinna med på så lite tid.
Längtar till sommaren, då ska jag banne mig bo där uppe i en vecka!

Trevligt att ha med kära Hilda också. Hilda är en great shopping och resebuddy.
En mycket great buddy för övrigt också,såklart! =)

Theodor har blivit en riktig buspojke, ja, de små knoddarna förändras mycket på en månad..
Världens charmigaste för det, men inte lika pussig och kramig,eller lika lätt att få med på kort längre.

Kom hem igårkväll med "Silverlinjen" (buss) vid fem över halv nio på kvällen.
Inte lika trött på hemvägen som på ditvägen dock. Sov som en stock efter hajken
-Hilda likaså (fast hon inte vart på hajk då.. )



Ikväll kommer bror hem med Silverlinjen också
-han har jobbat där uppe för "Aftonbladet" på Elitloppet i helgen förstår ni..=P
Så syrrans lägenhet har varit ett helt pansionat i helgen.

Slager och stark mat på lördagen. Eurovision, vilken flopp!
Björn var bäst!..
haha....Säger som min svåger C -
"Hatat av 99,9% av tittarna, älskad av resten (Svenskarna)"

Lägger in lite bilder från resan senare!

Gick in till stan från skolan idag, missade bussen, mobilen dog, skulle bli hämtad av en mamma som aldrig sågs till. Beroende av mobil som man är får man "panik" och tar första bästa vägen hem till tvillingarna som numera är stadsbor för att låna telefon. (Tur ibland!)
Mamma hämtade mig och vi käkade lite på Donken (Bananmilkshake o snack wrap) ;)
Åh drog sedan och hälsade på underbara mormor på sjukhuset eller rehabliteringen som hon nu befinner sig på.

Hon fick en fin blomma och en av mammas chokladpraliner som hon fick av mig i mors dags present igår.
"For you" stod det på pralinerna, som var hjärtformade.
Mammsi fick ett halsband, örhängen och nagelförsträrkningslack också.
Det var hon värd, 100 gånger om!....

Imorgon blir det dans på kvällen, tillsammans med två andra skolor- Bugg, foxtrott och vals- Haha!
Kan bli en upplevelse, oh ja...;P

Näe nu så ska jag inte snacka på mer
- hatar långa inlägg men kände mig ju "tvungen" att berätta lite från helgen som var så trevlig och händelserik att jag inte hann blogga- Men så måste det va ibland!

Vi hörs!
Ha en fortsatt fin måndagskväll! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se