Were you gonna go

Hello- Goderafton där ute!

Sitter här framför laptopen, trött som en jag vet inte alls vad.
Hade tänkt blogga innan, men skjöt upp och upp och ja..
Måste ju skriva några rader innan sovdags!

Kom faktiskt hem för cirkus 2 ½ timmar sedan.
Vaknade vid 11 i morse och en timme senare satt jag i bilen påväg till Växjö!
Min brossa och tjej bor där förstår ni.
På måndag åker brossan upp till Sälen för att jobba som skidlärare för fjärde året i rad.
Så klart ville vi passa på att träffa favvopågen vår!

Hämtade upp bross och E och drog till en liten lanthåla norr om Växjö där det var en stor julmarknad.
Riktigt mysigt
, men kallt och lerigt som attan.


"Brother & jag på julmarknad"
Wiho på mobilbilder, men bror är fin!

Var där i några timmar- uthärdade kylan och vandrade mellan små hus som var fyllda av
lertomtar,juleljus,italiensk chokladmjölk och smakprover i alla dess sorter.

Stack sedan hem till deras finfina lägenhet, käkade världsgod morotskaka och shoppade vantar och mössor som Erika gjort,brothers flickvän. Hon är nämligen en überduktig konstnär-checka in hennes hemsida här!

 Drog senare till en trevlig restaurang i stan och käkade pizza.
Riktigt god sådan.

Mätta o nöjda efter en helmysig dag  så sa vi farväl, kändes lite sorgligt faktiskt.
Men vi ses i skidbacken brossan lilla- soon! =)

Kom hem kvart i 11 ungefär.
Är svinigt trött, har lite ont i huvudet och en sjujäkla träningsvärk i låren som gör att jag inte kan gå normalt.
Annars så ska jag Absolut inte klaga, everything´s fine!

Ska nog dra mig mot badrummet,för att sedan bestiga kära sängen...
















Puss&Godnatt♥

Kommentarer
Postat av: hilda

haha men jag visste ju såklart att det inte var säsong tre!;P

2008-11-16 @ 01:26:45
URL: http://cangemark.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

söta bilder :)

2008-11-16 @ 09:45:11
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: hilda

jag trodde såklart att det var säsong fyra, eftersom det knappt har varit några avsnitt från den säsongen

2008-11-16 @ 09:57:34
URL: http://cangemark.blogg.se/
Postat av: Jenny Persson!

Sv: ååh va mysigt det lät med växjö, gillar den staden! :D

Iallf haha ja , kände för att börja blogga på igen nu ! mycket bra , haha . jo tänk om jag verkligen bryter ngt ? :S , läskigt , men vafasen smällar man får ta och det där med godis haha, vi får se , ska tänka på saken :D!



Men det är ju ett helt år kvar jag kanske kommer skratta åt min idé om ett år vem vet ?! :D



Pusspusss <3

2008-11-16 @ 11:34:39
URL: http://backpackerflickan.blogg.se/
Postat av: Jenny Persson!

Sv: jadå helt okej helg mkt sovande !:D haha , just nu pluggar jag matte :S, jag fattar varkligen inte de där med ekvationer :O!



Tror jag tvingar min kära bror att hjälpa mig snart hur sur han nu än blir :P.

Själv snutt :D?



Pusspusss <33

2008-11-16 @ 13:14:46
URL: http://backpackerflickan.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Du är verkligen så himla söt gumman :)

2008-11-16 @ 17:06:22
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Kikan

Hej hej!

Här kommer receptet på kakan. Mamma och jag mumsade upp den sista biten idag:) Lämnade bror din tidigt imorse vid bussen. Sorgligt att se han åka och det kändes inte så roligt att komma tillbaka till en tom lägenhet!

Ha en fin vecka.. och tack för i helgen!

Mys på i dina nya gossiga vantar:)

Kram..





Morotskaka



3 ägg

3 dl socker

3 dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker

3 tsk bakpulver

1,5 tsk malen kanel

1 tsk kardemumma

0,5 tsk ingefära

1 nypa salt

1,5 dl solrosolja

4,5 dl rivna morötter



smör och ströbröd till formen



Kräm



60 g mjukt smör

4 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

skal av 1 lime

100 g philadelphiaost



Vispa ägg och socker pösigt. Blanda alla torra ingredienser

och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt olja och rivna morötter. Häll smeten

i en smörad och bröad form.

Grädda i 150 grader i ca 55 min. Kakan ska vara lite kladdig i mitten.

Låt svalna inna krämen breds på.



Mums mums:)

2008-11-17 @ 15:19:41
Postat av: J o s s e

Kikan: Åh, tusen tack för receptet, nu återstår det bara att se om vi kan få den lika god som din var!

=)

Tack själv för helgen

-det var jätteroligt att träffas!



Hum, ja, jag förstår det, den svikarn- men tiden går fort, nu väntar julen och massa trevligheter o vips så är det vår! Det är bra att ha något/någon att längta efter också, så blir det så mycket roligare när ni träffar varandra igen.



Ha det så jättefint själv, Kramkram. =)

2008-11-17 @ 19:08:36
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se