Gotland

Heeej!

S
itter här i mitt älskade rum med min nya,fluffiga,gosiga,rosa alldeles underbara morgonrock!
Är riktigt glad över att vara hemma,faktiskt.
Home,sweet home.

Vistelsen på Gotland var huur mysig o bra som helst.
Gårdagen var dunderfin! (vädermässigt) Idag var regn,rusk och storm ett faktum.
Nästan ett under att vi kom hem med båten...
Men äsch, jag som ser allt positivt såg det hela bara som ett "komiskt vardagsäventyr"
 -Klart första höststormen kommer när vi ska ut på havet liksom!! Sprang och skrattade i blåsten/piskande regnet när vi kom fram till Oskarshamn medans alla andra såg ut som att de bara ville försvinna!..

10 år sedan jag var på Gotland sist
-så kom såklart inte ihåg hur mysig staden är med alla små gränder och roliga butiker..

Bodde på ett hotell som låg precis vid hamnen- heter så passande just
"Hamnhotellet".
Jättefint och allt- hotellfrukost säger man ju aldrig nej till heller direkt.

Blev en del shopping
(och okej, jag erkänner- jag böörjar bli lite mätt på shopping nu,men bara lite!.)
Blev en del god mat/fika.
Blev en del komiska ögonblick och glada stunder.

Behöver egentligen inte babbla på mer nu.
Har ju självklart förevigat det mesta!
För ni vet ju redan att en bild säger mer än... ja ni vet!

Nu kör vi-
bildregn så det förslår!!
(passande värre i dessa regniga tider..)


"På båten- påväg till det goda landet"


"Jag är glad- åh fjantig så det förslår (flumtrip rakt igenom för min del..)"


"Som sagt..Passade på att gå in i "barnbion"och leka barn innan avgång..."


"Framme på hotellrummet väntade varsin Ramlösa i exklusiv,unik flaska-fancy!"


"Passade på att leka lite egofjant medans mamma o co. var nere i lobbyn"


"Man såg "våran" båt från fönstret!"


"Frukostplacet- übergod frulle avnjöts imorse- såklart"


"Första fåjet fotat på Gotlandet"


"Så gav vi oss ut på upptäcktsfärd i ett än så länge vindstilla Visby.."


"Resesällskapet "typ tripp,trapp,trull" och båten!"


"Okej, Nästan skrattretande..Fängelse? Vandrarhem?!"


"Speciellt hus- får mig att tänka på "The Sims" fråga mig inte varför.."


"Detta var coolare- rosa hus, skulle passa mig.."


"Innanför murarna.."


"Kom på att jag gillar grindar-vackert på något vis.."


"Som sagt,som sagt.."




"Andra fåjet"


"Tinnar & torn- i alla dess slag"




"Såg en ball telefonkiosk"


"Åh jag skulle såklart testa"


"Torget- bort med bilar och postlådor tack.."


"Frågade en kvinna om vägen
o medans hon höll på att peka o prata så snodde jag en bild på hennes töta lilla vovve"


"Världens läckraste skyltfönster!"


"Karamell boden- kom till Kalmar! Eller kanske inte, för då skulle jag bli tjock och få 100 hål i tänderna
- men verkligen en charmig godisbutik! (Gick dock aldrig in)



"Läskigt läskande..."


"Folket på Gotland har lite speciella saker för sig?!"


"En galen jag rider bock (tur att ni inte ser ansiktsuttrycket!..)"


"Ringmuren- åh där med trädde vi in i
"Västerporten"
där alla hippa moderna affärer ligger (typ H&M,Cubus,Bik Bok and so on..)


"Foodtime- mötte upp lilla förkylda pappsi (som jobbade på Gotlandet)
åh här ser ni hans fina plankstek!"


"Själv käkade jag någon god gorgonzolapasta!"

Fortsätter med Dagens bilder- imorgon!

(Senare idag rättare sagt-klockan har hunnit bli halv 2 minsann, fy bubblan!
Men har ju haft så mycket att ta igen efter ett datalöst dygn! Haha.)

Puss & Godnatt fina ni!♥

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilka fina bilder! Och det låter som en mysig och kul liten resa! :D hohoho



Det där med bion förresten, jenny och hilda kunde typ bara på söndag men jag pratade med ida och hon sa att hon var kanske upptagen då :(:( så svårt när så många inte kan samtidigt! men vi får höras om detta! puuss och kram raring! (skönt att du är hemma igen) hehehe:)

2008-10-31 @ 02:16:57
URL: http://sennie.blogg.se/
Postat av: Karin

mysigt:)

2008-10-31 @ 09:57:15
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

jag skulle ha gett honom en KRAM och frågat om han ville ta en fika med mig hahah

2008-10-31 @ 13:03:09
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: ANGELICA

Sv: Ja men redigt gott var det. :] Puss

2008-10-31 @ 13:10:02
URL: http://angos.blogg.se/
Postat av: hilda

svar: tackar, gör du så!:D du verkar ha haft supermysigt på gotland :D<3

2008-10-31 @ 13:27:01
URL: http://cangemark.blogg.se/
Postat av: anna

shit vad många bilder hehe men fina :)

2008-10-31 @ 16:13:26
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Jennie

sv: jasså gör den inte! men ja då tycker jag vi går på torsdag då! :) (om någon inte kan sliter jag armarna av mig!) haha, ne men vi måste ju gå nån gång!



vi ses! =) ha det fint, puss &kram vännen!!<3

2008-10-31 @ 16:20:23
URL: http://sennie.blogg.se/
Postat av: caroline a

fråga mig inte varför jag vet det, men när skorna hänger där uppe på linor betyder det ofta att man kan köpa knark där :o iaf i malmö, hehe. eller så ville dom bara se om skorna fastnade!

2008-11-01 @ 20:10:26
URL: http://thecarry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se