020109- Through sickness and health

Börjar bli tjatigt det här med...
halsont,täppthet,nässpray,hosta ,huvudvärk,feber,kliande ögon,öronlock,heshet,värktabletter and so on..
Men svårt att undvika när man befinner sig i ett hus med tre megaförkylda sjuklingar (inkluserat mig själv)
Blä. Kan ju snart spy på alltihop. (typ det enda som fattas) hehe..

Men nu så ska vi inte klaga. Det kunde vart så mycket värre. Lala..
Imorgon förmiddag(?) blir det iallafall en sväng in till Stensö för att checka av öron/hals hos farbror doktorn.
Nog med sjuksnack- men tyvärr tar det upp mycket av ens tankegång i dessa tider
-har liksom gjort det sedan 1 ½ vecka tillbaka ungefär..

För att "pigga upp" lite så bjuder jag på några coola fyverkeribilder!..









Kände mig way mycket piggare igårkväll (mycket tack vare iprenmannen)
så var strongt bestämd över att åka in till stan idag.
Dock vaknade jag igensvullnare,dövare,"ondare" och mattare än tidigare..
Men hade jag bestämt att jag skulle in till stan så skulle jag.
Några satans basillusker skulle inte få stoppa mig!..
Iprenmannen gjorde sitt.
Men att virra runt halvdöv på stan med en nästan stum syster (+ en icke stum mamma)
var ingen höjdarkombo. Kände mig som en gammal tant där jag gick runt och kraxade "Vad saa du?" stup i kvarten.
Fick iallafall lite smått o gott shoppat.


Kvällspromenix i Snö i Sigtuna på julafton...

En svart,mucho användbar cardigan
med guldknappar och trosor från rean på Gina.
En STOR,maffig,gosig,marinblå halsduk från Only för halva priset (så mycket som 49 riksdaler)
Åh så en jättebra concealer från Max factor för en hundring som jag gick tillbaka med för att det inte kom ut något när man skruva,så provade hon i kassan- självklart funkade den på första försöket. 
Hon trodde nog att jag var lite förståndshandikappat eller något. Men det bjuder jag på.

Fika på Café Nilssons,en smaklös såndan.
Käkade ostfralla och mortoskaka som säkert var jättegott.. Vad vet jag?..Såg och kändes gott iallafall..

Det bästa av allt var att jag träffade på mina älskade favvotvillingar ,eller dom kom inspringande på
Apoteket shopen när jag var mitt uppe i att beklaga mig för biträdet som "prackade" på mig svindyra halstabletter
Kramkalas och pratstund
. Gosh vad jag saknar mina identiska gosbollar till barndomsbästisar!
De fick lifta med oss till Maxi så pratstunden blev längre.
Kul för dom att snacka med en halvdöv,hes skata,men äsch.


Åh så en sista fyverkeribild
-nu jävlar har vi väl bränt upp pengar tillräckligt för att sätta igång ett nytt,fräscht år!?

1 portion kycklingpytt,2 DH-avsnitt,1 klickbilaga,2 koppar té,3 honungsmackor m.m.
senare är det dags för mig att inta bästa botemedelpositionen.
Nämligen liggandes i en säng,sovandes en hel natt.
Ser dock inte fram emot att vakna imobitti,det är alltid värst.
Men äh,Ska inte klaga. Det kunde varit så mycket värre.. Lalala...;)

Puss på pannan & Godnatt gullisar!♥

Kommentarer
Postat av: rebeckablom

häftiga bilder :) kram

2009-01-03 @ 20:44:21
URL: http://rebeckabloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se